lördag 9 april 2011

Dag 13: detta får mig att gråta / Dag 14: detta är jag rädd för

Dag 13:
När jag kollar på sorgliga filmerr börjar jag för det mesta gråta. När jag läser sorgliga böcker som t.ex att någon dör. Jag kommer ihåg en gång när jag och mina föräldrar var och kollade på Viktors fotbolls match. Jag satt i en stol (sån där hopfällbar) en liten bit från planen och läste. Boken var sorglig och någon dog och såklart började jag gråta. Och en gång i skolan. Jag höll på att läsa en bok som jag inte kommer ihåg vad den hette men tror den hette typ: Robin eller något. I boken dör hennes storebror och när jag läste det grät jag. Första gången jag läste Vampire Diaries böckerna, tredje boken, började jag också gråta. Varför kan jag inte berätta eftersom jag vet att Jasse, om hon läser detta, kommer bli sur på mig för att jag berättar.
Om jag tänker på att någon jag känner dör eller någonting så börjar jag också gråta. Eller om jag tänker på någon som är död som jag saknar.

Dag 14:
Jag är rädd för spindlar. Eller jag vet inte. Spindlar är bara äckliga inte läskiga.
Jag är rädd för krig. Jag är rädd för att det ska bli krig här i Sverige och att dem ska börja bomba en massa och att personer jag känner ska behöva gå ut i krig. Jag är rädd för att dem jag älskar ska dö eller att jag ska dö. Jag är rädd för att få cancer eller någon annan allvarlig sjukdom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar