onsdag 2 november 2011

The Secret Circle

Hej!
Det blir tyvärr inga bilder idag, bara för att jag inte har orkat fotat. Men imorgon kommer de nog komma upp här på bloggen. Ska bara orka fota och starta min vanliga dator.
Har legat och kollat på olika serier typ hela dagen på min laptop. Först kollade jag på kanske 2 avsnitt av  True Blood och sen har jag kollat på 6 avsnitt av The Secret Circle. The Secret Circle är en ny serie. Den hade premiär den 15 september 2011 i USA och jag tror inte den har börjat sändas i Sverige än, men jag är inte säker. Jag har i alla fall blivit 110% förälskad i TSC.  Precis som VD är en baserad på böcker som är skrivna av L.J. Smith. Samma författare som till VD alltså. Medans VD handlar om vampyrer, varulvar och häxor handlar TSC nästan bara om häxor.
Den handlar om Cassie som flyttar för att få hos sin mormor efter att hennes mamma har dött. Snart får hon reda på att hon är en fullblodshäxa och att 5 av hennes skolkamrater också är häxor.
Än så länge har bara 7 avsnitt visats, men än så länge har dem hunnit ha med demoner och mycket kärleksdrama. Så om bara ÄLSKAR VD (som jag och Jasse gör) så tycker jag verkligen att ni borde se TSC.

Hörs mer imorgon då jag nog ska va med Steffi en stund. Tschüss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar