lördag 29 oktober 2011

Inbrott

Igår hade vi inbrott här hemma. De hade slagit i sönder glaset i dörren mellan Viktors rum och uterummet. Sen hade de typ öppnat Viktors fönster och ytterdörren. Jag upptäckte det när jag kom hem, ringde mamma, mamma kom hem, mamma ringde polisen och pappa, pappa kom hem, polisen kom... Sen när polisen hade åkt igen så började vi städa, för hela huset var kaos typ. Tjuvarna hade rotat igenom nästan alla skåp släng ut massa saker på golvet och så klart tagit en del saker. Det konstiga är att de tog ingen tv, ingen dator (förutom pappas laptop) och inget instrument. Och vi har många instrument... Men det är typ som om de blev avbrutna eller något eftersom de inte har tagit något stort, så jag (vet inte om resten familjen också är det) är lite rädd för att de kanske kommer tillbaks snart.

Men i alla fall: Idag var jag och familjen på södan för det var nån kostföreläsning som A-pojkarna var tvugna att gå på och jag ville inte va ensam hemma. Och igår hade vi rullstolsbasket i skolan. Riktigt roligt, men har träningsverk nu. Annars har det väl inte hänt nåt jättespeciellt sen senast jag bloggade.
Hejdå!

1 kommentar:

  1. usch, fy skäms, varför rånar man hus? De hade nog inte alla hästar i stallet/inte alla koppar i skåpet. Dumma DUMMA tuvar!!!! EN GÅNG TILL OCH NI FÅR MED MIG ATT GÖRA, HÖR NI DET!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Kram Emma

    SvaraRadera